איך תעצבו את חדר המטבח שלכם בצורה דקורטיבית

אלמנטים רבים שאנחנו רואים היום במטבחים מודרניים לא היו מצויים כל כך בבית הישראלי עד שהחלה השפעת אתרי עיצוב פנים באינטרנט להגיע לכל מקום. יחד עם התפתחות הטכנולוגיה שמציעה אמצעים מתקדמים והדמיון הרב של מעצבים צעירים אפשר היום לעצב דקורטיבית את חדר המטבח שלכם באופן מרשים באמצעים שלא חשבתם עליהם קודם ובקלות. להלן כמה טיפים מעשיים לחיפוש אחר מה שעושה את המטבח שלכם למרשים.

פתרונות אחסון חכמים

כולם משתמשים במילה הזאת "חכם" אבל לא תמיד ברור למה הכוונה. בפתרונות אחסון חכמים הכוונה היא למציאת חללי אחסון נוחים שמנצלים היטב את האילוצים שמציב בפניכם גודל המטבח והמפרט שלו, כדי שתוכלו להרגיש שיש לכם מספיק מקום לאחסן כל דבר. זה לא בא על חשבון האסתטיקה של הארונות, כמובן, ולכן זה גם מוצלח. מדובר בעיקר בארונות שמנצלים נישות או את החלל שמתחת לאי, שלא תמיד חושבים עליו. מדובר בחלוקה שונה של ארונות מטבח שיש לכם לפי הצרכים שלכם באמת, כדי שהסירים יהיו נגישים יותר בקלות בזכות מדף נשלף על מסילה נוחה, או ניצול כל מדף משני צדדיו כך שתוכלו להצמיד אליו ווים מלמטה ולנצל את החלל לתלייה.

גופי תאורה נכונים יותר

המטבח משמש לעבודה רבה ודורש תאורה מדויקת וממוקדת לזמן ההכנות והבישולים ולא רק תאורה כוללת לזמן האכילה. בעבר נהגו להתקין גוף תאורה אחד בצורת מנורה מלמעלה גם אם זה לא הספיק. היום נהוג יותר לחסוך מקום ולהתקין מנורות צמודות לכל מקום כדי להאיר בדיוק את הנקודה שבה נמצאים. לכן מתקינים מנורות צמודות תקרה, מנורות בתוך ארונות ומזווה, מנורות צמודות מדף מלמטה מעל משטח העבודה כדי להבטיח תאורה נוחה לעבודה מדויקת. גופי תאורה אלה מגיעים בשלל תצורות ודגמים, חומרים שונים שמתאימים לסגנון עיצוב הפנים, גדלים וצורות התקנה – שקועה בתקרה או בולטת החוצה. ההיצע גדול ומתאים לכל סגנון ותקציב.

אבזור מגוון

החלקים הקבועים בכל מטבח יכולים לתת את הטון בעיצובו החדש. הבחירה בכלים סניטריים ובפרזול שהוא חלק מהאבזור יכול לתת למטבח את המראה המפתיע שלו גם בתקציב קטן. בוחרים פריט מרכזי כמו כיור בעיצוב נקי ואלגנטי והוא כבר הופך לאלמנט עיצובי בפני עצמו שדורש גם את התאמת האבזור כמו ברזים ומתלים, ידיות ומדפים. אין צורך להסתפק בברזים משעממים, כיור סטנדרטי שאינו מתאים לכם כשאתם רוצים כיור ממש גדול, או זקוקים לכיור כפול ורוצים גם ברזים יפהפיים ומעוצבים.

חיפוי מעניין

חיפוי הקירות ולפעמים גם הרצפה שרואים בכל מטבח עושה את המראה הכללי למעוצב יותר ואפילו יוקרתי גם במטבח פשוט ולא יומרני. חיפוי הוא מסגור של המטבח בצבעים ובחומרים בעלי מרקם מעניין שעושים את האווירה שאנחנו רוצים למצוא במטבח. זה יכול להיות חיפוי קרמיקה למראה כפרי וחיפוי זכוכית למראה אורבני, כל מטבח והסגנון שלו.