טיפים לריהוט דירה להשכרה

מגורים בדירה שכורה הם אפשרות מקובלת ונוחה בימינו, ואנשים רבים – רווקים, זוגות ומשפחות – אכן מעדיפים לחיות כך.

מגורים בדירה שכורה מהווים אפשרות נוחה עבור מי שעדיין לא בטוח היכן ירצה לגור לאורך זמן, למשל, או עבור דייר אשר רוצה להתנסות במגורים בעיר מסוימת מבלי להתחייב לתקופה ארוכה.

בנוסף, דיירים בדירה שכורה יכולים לבחור לגור בדירה מרוהטת, ובכך הם חוסכים הוצאת סכומי כסף גדולים על ריהוט. עבור בעלי הדירה, זו אפשרות נוחה גם כן – מאחר והם מחזיקים בנכס אשר מניב להם הכנסות, ולדיירים יש בדרך כלל אינטרס לשמור על הדירה. לצד זאת, ברור כי יש גם חסרונות עבור בעל הנכס – בעיקר כאשר מדובר בדייר בעייתי.

פינוי שוכר, למשל, הוא משהו אשר בעלי דירות נתקלים בו לעתים – על אף שאין ספק שהיו מעדיפים להימנע מכך. פינוי דייר מתרחש כאשר הדייר אינו עומד בהתחייבויותיו מול בעל הדירה וכפי שנחתם בחוזה ביניהם. לדוגמא:

  • דייר אשר אינו משלם בזמן
  • דייר אשר לא שומר על הדירה במצב ראוי ותקין למגורים, או חמור מכך – משנה דברים משמעותיים בנכס ללא אישור, למשל: בונה או הורס קירות
  • דייר אשר "נעלם" (אך עדיין גר בדירה), ולבעל הדירה אין דרך לתקשר עמו ולקבל את שכר-הדירה המגיע לו
  • דייר אשר מכניס רהיטים לדירה בצורה אשר עלולה לשבור או להרוס חלק מהדירה – לדוגמא: הובלה מאולתרת, רהיטים שפוגעים במשקופים או בקירות וכדומה

על מנת לנסות ולהימנע מבעיות אשר עלולות לצוץ מול הדייר השוכר (ובפרט להימנע מצעד כמו פינוי שוכר), אפשר לוודא מראש שהדייר מקבל את כל המגיע לו במסגרת החוזה, וכמובן לעמוד על כך שההתחייבות תהיה הדדית. למשל, במידה ובעל הנכס התחייב לרהט את הדירה מראש – עליו לעמוד בכך.

ריהוט הדירה אשר בבעלותכם היא דבר מומלץ בכל מקרה, שכן ערכה של דירה מרוהטת גבוה יותר ויש לה שווי רב יותר בשוק השכירות. זאת בשל העובדה ששוכרים רבים היו מעדיפים כאמור להיכנס ולגור בדירה מרוהטת – מה שיחסוך להם התרוצצות בין חנויות רהיטים וכמובן סכומי כסף גדולים. גם בעלי הדירה אינם רוצים להגיע להוצאות גבוהות על הרהיטים, ולכן ריכזנו מספר רעיונות העשויים לסייע בכך.

איך לרהט דירה להשכרה בזול ובעיצוב נעים?

  • עשו סקר שוק, וחפשו את חנויות הרהיטים הזולות הקרובות אליכם. בימינו, זול הוא לאו דווקא לא איכותי; בחנויות רבות ניתן למצוא מחלקות שלמות של רהיטים זולים אך באיכות מצוינת, אשר יתאימו לדירה שכורה.
  • בחרו ריהוט צבעים נעימים וניטרליים יחסית, כך שיתאימו כמעט לכל טעם אישי. כאשר ייכנסו דיירים לנכס אשר מרוהט בצבעים ניטרליים ורגועים, הם יוכלו להוסיף אביזרים כגון וילונות, כלי בית וטקסטיל בצבעים האהובים עליהם. 
  • בחרו רהיטים סטנדרטיים, כאלה אשר "חובה" שיהיו בכל בית. ארונות, למשל, הם רהיט חיוני אשר כל דייר ישתמש בו; קישוטים מיוחדים, למשל, עלולים דווקא להיות מיותרים ולתפוס מקום נחוץ בדירה. לכן, כדאי להתמקד בקניית רהיטים נחוצים.
  • אל תתפשרו על איכות. זכרו כי דווקא בשל העובדה שהדיירים בנכס עשויים להתחלף מדי שנה או שנתיים, בלאי הרהיטים עלול להיות גבוה. לכן, חשוב לבחור רהיטים איכותיים אשר יחזיקו מעמד לאורך זמן.