הטרנדים של 2019 בעיצוב פנים למשרדים

כמו בכל נישה בעולם עיצוב הפנים, גם עולם עיצוב המשרדים הוא בעל טרנדים עדכניים משלו, כשההשראה מגיעה ממגמות עיצוביות עולמיות המשפיעות גם עליו. אז מהם הטרנדים בעולם עיצוב המשרדים לשנת 2019? המשיכו לקרוא וגלו!

טבע, מים וצמחיה

בכל הקשור למגמות בעולם העיצוב, נראה כי המילה "טבעי" ו"גולמי" הן מילות מפתח, לא רק עבור 2019 אלא ככל הנראה גם לשנים הבאות. כנראה שיש משהו בעולם הפוסט-מודרני שאנו נמצאים בו בהתקרבות לערכי האקולוגיה, איכות הסביבה וכד', הדוחים את השימוש בחומרים המשדרים מלאכותיות, נוקשות וכד'. אז בשונה מבעבר, בו היינו יכולים למצוא המון אלמנטים מתכתיים, אפורים ומודרניים בהגדרה, כיום החיפוש הוא אחר חזרה לטבע כאמור, כלומר חיפוש אחר אלמנטים בחלל שיזכירו לנו את הסביבה הטבעית, כמו שימוש באבן, עציצים, עץ וכד', אפילו חימר ועוד. באשר לצבעים השולטים, ניתן לראות את שלל צבעי האדמה, לרבות חמרה, צבעים חוליים וכן, גם שילוב של ירוק פה ושם. חשוב לציין שבעולם העיצוב בכלל (ובפרט, בעולם עיצוב פנים למשרדים) אנו רואים חזרה של אלמנטים הקשורים למים, כמו מפלים, מזרקות חדשניות או אפילו טפטים בסגנון.

חזרה לכפריות

אם כבר הזכרנו את טרנד החזרה לטבע, חשוב לציין שמתקיים לצדו טרנד מקביל של העיצוב הכפרי, למי שעדיין לא מכיר. בגדול, ניתן לומר שאם עד כה, העיצוב המודרני והכפרי דיי הלכו יד ביד, כיום העיצוב הכפרי הכולל שימוש בדקורציות רבות יותר, גימורים על הרהיטים או הקירות וכן, שימוש בשטיחים וילונות וכד', לוקח, ובגדול, את המקום הראשון בעולם העיצוב בכלל ועיצוב משרדים בפרט. אולם, חשוב לציין שבשונה מעיצוב בית, עיצוב משרד בסגנון כפרי עלול להיות מעט קשה יותר ולכן מומלץ להתמקד באזורים מסוימים במשרד, או באלמנטים מסוימים בו בלבד.

שימוש בצבע דומיננטי אחיד

טרנד אחר וקל יותר ליישום, הוא ההתמקדות בצבע דומיננטי בחלל או בשנים-שלושה צבעים לכל היותר והפיכתם לדפוס עיצובי במשרדים. צבעים כמו: צהוב, כחול וחום הם בולטים במיוחד בעולם עיצוב משרדים, אולם ניתן גם לראות שימוש נרחב בגווני לבן, ירוק כהה ועוד. חשוב לציין שהטרנד הנוכחי קשור בעיקר לעיצוב בסגנון מודרני ולכן נדגיש שלמרות שהעיצוב הכפרי במשרדים הולך ותופס תאוצה, זה ממש לא אומר שהעיצוב המודרני חלף מעולם עיצוב פנים למשרדים.

בואו נתמקד רגע בעץ

הזכרנו את השימוש בעץ בכמה הזדמנויות למעלה, אבל בכל זאת חשוב לנו להתעכב עליו מכיוון שהשימוש הנרחב בו הפך לטרנד בפני עצמו. אז ראשית, נציין כי רהיטי העץ קיבלו תפנית מרעננת השנה ואנו רואים רהיטי עץ בעיצובים חדשניים ביותר שישדרגו כל משרד, חלל קבלת פנים או כל עמדה שהיא. בשונה מהרהיטים המרובעים, תרתי משמע, כיום אנו רואים רהיטי עץ מסוגננים, בעלי גימורים שונים וגוונים שלא הכרנו בעבר. בנוסף, גוון העץ הפך בעצמו לטרנד, ולכן (ביחד עם טרנד צבעי האדמה) אנו רואים גם את התגברות השימוש בצבע חום או חום-אדמדם.