מה זה עיצוב פנים ומה ההבדל בין זה לבין הום סטיילינג?

אז החלטתם לבצע כמה שינויים בבית, והגעתם למסקנה הבלתי נמנעת: כדי שהשינויים האלה לא רק יקרו אלא גם שתהיה להם תוצאה מעולה – תזדקקו למעט עזרה. אז אתם מתחילים לחפש נותני שירות רלוונטיים אך מבינים שחלק מאנשי המקצוע מגדירים את עצמם כמעצבי פנים ואחרים כמעניקים שירות הנקרא הום סטיילינג – אך האם יש ביניהם הבדל? וכיצד תדעו לאיזה שרות אתם זקוקים? הנה ההבדלים שיסייעו לכם לאתר מעצבת פנים מומלצת או הום סטיילינג מנצח!

דומה אבל שונה. מאוד.

עיצוב פנים ועיצוב סטיילינג לעתים קרובות נדמים כאותו הדבר, אך בפועל המשמעות שלהם שונה לחלוטין – ולא זו בלבד, אלא שגם אנשי המקצוע הרלוונטיים משתנים דרמטית בהתאם לטייטל. נכון, יש לא מעט קווי דמיון בין שני המקצועות וזהו גם מקור הבלבול, אך ההבדלים הרבים והמשמעותיים טמונים בסוג הלימודים שמשלימים כל אחד מבעלי המקצוע הללו, האסמכתאות הרשמיות, מגוון השירותים וגם הלקוחות והצרכים שלהם.

מהו מעצב פנים?

עיצוב פנים הוא מקצוע הדורש לימודים ספציפיים והכשרה רשמית. הלימודים, בין השאר, כוללים לימודי צבע ובד, לימודי תוכנות מחשב שונות (CAD), רישום, תכנון חלל, עיצוב רהיטים, אדריכלות ועוד. בסיום הלימודים ממשיכים הסטודנטים פעמים רבות להתלמדות אצל מעצבי פנים רשומים בטרם יקימו חברות משלהם.

מבחינת העבודה בפועל, תפקידם של מעצבי פנים הוא לעסוק בתכנון מרחבי, כמו גם בעיצוב ושיפוץ פנים – החל מגיבוש תוכנית אדריכליות ראשוניות ועד להנחת האלמנט הדקורטיבי האחרון. מעצבי פנים לא משפרים רק את מראה החדר, אלא גם את עצם התפקוד שלו ולכן פעמים רבות יעבדו עם לקוחות פרטיים אך גם עם אדריכלים וקבלנים.

מה זה הום סטיילינג?

יש קורסים שלוקחים כדי לעסוק בתחום ההום סטיילינג, אך בעיקרו של דבר מדובר במקצוע שכולו אסתטיקה ועין יצירתית. מעצבי הום סטיילינג לא חייבים לעבור הכשרה רשמית, פשוט כי הם לא עוסקים בשיפוצים או בתכנון מבני. אדם העוסק בהום סטיילינג ייכנס לתמונה רק לאחר השלמת התכנון והביצוע המבני, ויתמקד במראה הכללי של החלל – פשוט נכנסים לחדר והופכים אותו במטה קסם לשונה לחלוטין, רק כי שינו את הפריטים המשמשים בחלל, מבחינת סגנון, ערכת צבעים, רהיטים ואבזור.

אנשי מקצוע העוסקים בהום סטיילינג לרוב לא עובדים עם קבלנים או אדריכלים, פשוט כי עבודות הקשורות במבנה מסתיימות לפני שהם מצטרפים למסע העיצובי. לרוב הם יעבדו עם לקוחות הקצה באופן ישיר, כמו גם עם יצרני רהיטים, רפדים ואנשי מקצוע נוספים בתעשייה.

כיצד אדע מה מתאים לי?

שאלת מיליון הדולר! השאלה את מי להעסיק, מעצב פנים או לקחת שירותי הום סטיילינג, תלויה מאוד בצרכים שלכם. אם יש לכם צורך בשינויים מבניים, דוגמת הסרת קיר, הזזת צנרת או הוספת חיווט חשמלי, חלונות או דלתות חדשות – מעצב פנים יהיה הבחירה הטובה ביותר עבורכם. מעצבי פנים יכולים לעזור לכם בתכנון שינוי מבני משמעותי, כמו גם לעבוד באופן ישיר מול האדריכל או הקבלן וכך לחסוך לכם עבודה רבה והחלטות מקצועיות סבוכות.

מצד שני, אם אין לכם צורך בשינויים מבניים אך אתם זקוקים לסיוע אסתטי – החלטה על הסגנון השולט בבית, בחירת טפטים, צבעים או ריהוט, בחירת וילונות לסלון או בחירת אמצעי תאורה ואביזרים – הום סטייליטס הוא האדם שאתם זקוקים לשירותיו.

עם זאת, בסופו של דבר בחירת איש המקצוע הנכון תלויה במידה רבה בכישוריו של אותו האדם באופן ספציפי – ולאו דווקא בתואר הנלווה אליו. הרבה מאוד מעצבי פנים עם הכשרה פורמלית עוסקים דווקא בהום סטיילינג ולכן נהנים מידע משני העולמות ויש גם להיפך.