עיצוב משרדי הייטק עם OPEN SPASE

חללי open spase  נולדו במרחב העסקי בניו יורק ושילבו שיטת עיצוב חדשנית בעלת יתרונות רבים הן בתחום ניצול חללים והן בתחום יצירת תרבות ארגונית שונה, שיתוף פעולה ועבודת צוות.

שיטת החלל הפתוח היא שיטת עיצוב משרדי הייטק המחליפה את חלוקת החלל למשרדים סגורים, ולמעשה מאפשרת לצוותים ולמחלקות לעבוד בחלל משותף ופתוח מחד גיסא, תוך יצירת יחידות ופינות עבודה המאפשרות עבודה אינדיווידואלית ופרטיות לכל עובד.

עיצוב פנים משרדי הייטק מחייב היכרות עם הארגון והבנה מעמיקה של צרכיו, לצד חיבור לאני מאמין והאמירה שהארגון מעוניין להביא באמצעות העיצוב. חלוקת החלל תתבצע בשילוב של שיקולים פונקציונאליים (כמות עובדים ביחס לגודל החלל לצד צרכים נוספים דוגמת משרד סגור, חדר ישיבות ופינות קפה ומנוחה) לצד אמירה עיצובית שיכולה להישען על רעיונות וחיבורים שונים (יוקרה, משפחתיות, שיתופיות).

עולם ההייטק משדר לפני הכל חדשנות ועל כן גם עיצוב משרדי הייטק חייב לשדר חדשנות. משרדי החברה הם הפנים שלה אל מול הלקוחות, הספקים, משתפי הפעולה והמבקרים. לא פחות חשוב מכך משרדי החברה מהווים את ביתם של העובדים המגיעים מדי יום לשעות עבודה ארוכות וממושכות. יצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה בעיצוב חדשני היא חלק בלתי נפרד מיצירת חוויה חיובית לעובד ושמירה על שביעות רצונו לאורך זמן.

חללים פתוחים ניתן לעצב בתצורות שונות, כאשר הבסיס הוא יצירת חלל פתוח לשיתוף פעולה המספק גם לכל עובד מרחב סביבתי נינוח לביצוע עבודתו. ניתן לחלק את החלל בצורה סימטרית ליחידות עבודה מרובעות, להעמיד עמדות עבודה עגולות בתצורת פרחים מפוזרים בחלל, לייצר מרחבי עבודה על פי צוותים ועוד. גם גובה העמדות נקבע בהתאם לצרכי הפרטיות של העובד וביחס לאופי העבודה.

מעבר לקביעת אופי ונראות עמדות העבודה עיצוב פנים משרדי הייטק מחייב גם קביעת מרחבי עבודה ופנאי נוספים. ההובלה והניהול במאה העשרים ואחת מתייחסים ליצירתיות ושינוי דפוסי חשיבה כאל כוח מניע ובעל ערך ועיצוב החללים ומתחמי ההייטק מביא זאת בחשבון. חדר ישיבות סגור במתחם OPEN SPASE  הוא הכרחי, אולם אין זה מחייב שחדר הישיבות יכלול שולחן מוארך, כסאות ומקרן כבסיס. שילוב של שולחן למשחק טניס שולחן, לוח חיצים, שולחן כדורגל ומשחקים נוספים עשוי למשוך את העובדים אל החדר ולשלב במסווה של הנאה ומשחק גם מעוף, שיח בלתי אמצעי וחשיבה יוצאת דופן.

בבחירה של מעצב פנים לצורך עיצוב משרדי הייטק בכלל ועיצוב חללים פתוחים בפרט יש לבחון ניסיון ועבודות קודמות שלו לפני הכל, ולהתרשם מן הסגנון הייחודי המאפיין כל מעצב. יחד עם זאת, מעבר לניסיון חשוב וכדאי לעבוד עם מעצב/ת פנים המדבר את שפתכם, קשוב ומבין את צרכי הארגון, אינו מקובע במחשבה ומביא פתיחות עיצובית ורעיונית שתסייע במיתוג העסק והארגון שלכם, כבר מן הצעד הראשון.