השיקולים שחייבים לקחת בחשבון לפני עיצוב פנים של משרדים

השיקולים שחייבים לקחת בחשבון בעיצוב פנים של משרדים         

עיצוב פנים של משרדים הוא אחת הסוגיות המשמעויות ביותר בתכנון משרדים, אלה שבלי לשים לב כמעט, ישפיעו רבות על פעילות המשרד בהמשך, לרבות פעילות העובדים, התנהלות הפגישות עם הלקוחות וכד'. אז על מה חשוב לשים דגש בעיצוב משרדים ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון?

איזון נכון בין צרכי הלקוחות לבין צרכי העובדים

משרד הוא קודם כל מקום עבודה כמובן, אולם לצד זאת הוא גם מקום בו מתקיימות פגישות שונות בין עובדים ללקוחות, בין מנהלי החברה וכד'. אם המשרדים נמצאים בחלל מרווח מספיק המאפשר חלוקה של אזורי פעילות שונים ללא קשיים, האיזון בין הצרכים השונים יכול להיות מאוד קל. אולם אם מדובר בחלל קטן יחסית, או כזה שאמור להכיל עובדים רבים וכד', הדבר עלול ליצור בעיה, הן מצד הרושם הפתוח והמזמין שכל משרד רוצה להעניק ללקוחותיו והן מצד העובדים עצמם, בעיקר אלה שעובדים במרחב פתוח, או בתאי עבודה שאינם אטומים.

כדי לפתור את הסוגיות הללו, ניתן לחשוב כיצד ניתן לרכז את המשרדים הסגורים עצמם באופן שימוקמו רחוק ככל הניתן מהאזור הרועש בקומה. כמו כן, ניתן למשל למקם את המשרדים (היכן שמתבצעות בד"כ הפגישות) בתחילת הקומה או החלל, כך שלקוח שמגיע לא יצטרך להמשיך הלאה לאזור הפעיל או הרועש יותר וכן הלאה.

בואו נדבר קצת על הפרקטיות מצד העובדים

בכל הקשור לעיצוב פנים במשרדים, יש לאנשים רבים את הנטייה לשים דגש על הרושם המתקבל מהחלל, לעומת הפרקטיות והנוחות של העובד המגיע למשרד כל יום. אז כמובן שהרושם המתקבל מהמשרד הוא משמעותי מאוד גם עבור האווירה במשרד, אולם עדיין יש לשים דגש על אותם פרטים קטנים, אלה שיכולים להקל מאוד על חיי העובדים מחד ומאידך, יכולים להפוך את העבודה במשרדים לבלתי נסבלת לפעמים. נסו לחשוב: היכן ארונות המסמכים\מדפסות\מכונות צילום וכד' ממוקמות ועד כמה נוח לעובד לגשת אליהם במידת הצורך? היכן ממוקם המטבח המשותף והאם הוא גדול מספיק כדי להכיל עובדים רבים בהפסקה? האם יש לעובדים היכן לנוח או לשבת ביחד על קפה? וכן הלאה. נסו לבחון לעומק גם את המשרדים עצמם או את עמדות העבודה: האם יש לכל עובד אזור אישי מרווח מספיק? האם נוח לו לגשת לעובדים אחרים בשל משימות שונות? וכן הלאה.

ולבסוף: האם נעים לשהות בחלל?

בסופו של דבר, תפקידו של עיצוב משרדים הוא להעניק תחושה נעימה לכל מי שנמצא בו, כזו שתאפשר הן לעובדים והן ללקוחות לרצות ולהמשיך להיות בחלל ולא תעורר בהם תחושות שליליות. כדי להשיג חלל נעים, פתוח ומעורר תחושת אופטימיות, חשוב לשים דגש על נושא הצבעים המשולבים במשרדים, כמו צבעי הקירות, הרהיטים וכד', מיקום החלונות וגודלם (מאוד חשוב!) ושאר אלמנטים כמו תאורה מלאכותית.