תכנון תקציב של עיצוב משרד

עיצוב משרד מהווה אתגר של ממש בכל הקשור לנושא התקציב, שכן מחד, ברור שמדובר בתחום חשוב מאין כמוהו ובשינוי שיכול לעורר אנרגיות חדשות בקרב העובדים כמו גם לעורר רושם בקרב הלקוחות המגיעים למשרד. מאידך, אי אפשר להתעלם מיכולת המשרד בפועל וכמות התקציב הזמין שתוכלו להשקיע בפרויקט. אז כיצד ניתן לתכנן תקציב לעיצוב פנים במשרדים מבלי לשבור את הכיס?

המפתח לעמידה בתקציב: חשיבה מראש

מתכננים ואדריכלי פנים למיניהם יספרו לכם שניתן להשיג מטרות עיצוביות רבות במחיר שווה לכל נפש, רק אם תשכילו לעשות את הבחירות הנכונות עבור המשרד, כמובן בסיוע מקצועי. אז העצה הראשונה שלנו היא לנסות ולחשוב איזה סוג של עיצוב הייתם רוצים, או מה מפריע לכם כעת בעיצוב הנוכחי. מומלץ מאוד להתמקד בקונספט מסוים ולא כללי מדי, כדי שבשלב בחירת האלמנטים בחלל תוכלו לבחור את השינויים הדרושים ביתר קלות.

לא מחליפים את מה שלא צריך להחליף

כמו בעיצוב בית, גם בעיצוב המשרד אנשים נתקפים בצורך לשנות את הכל ומיד, שכן העיצוב הקודם נראה ישן, לא מתאים ולא מעורר בנו תחושת חדשנות נחוצה. אולם, תתפלאו לגלות שניתן לקבל עיצובים מרשימים ביותר גם מבלי להחליף עכשיו ומיד את כל האלמנטים בחלל המשרד. נסו לחשוב ואפילו לעשות רשימה של רהיטים וציוד שלא זקוק להחלפה, כמו שולחנות עבודה מסוימים, ספות המתנה, כיסאות, ארונות ציוד וכד'. עם חומרי הגלם הללו, תוכלו לעבוד לאחר מכן ובעזרת שינוי מיקום ושילובם במקומות אחרים במשרד, תוכלו לחסוך לעצמכם תקציב לעיצוב פנים במשרדים באופן ניכר.

על שיפוץ במקום החלפה כבר חשבתם?

בהמשך לאמור לעיל, עוד עצה מפתיעה וכזו שתופסת תאוצה בעולמנו, היא טרנד שיפוץ וחידוש רהיטים במקום להחליף אותם. למעשה, קצת צבע חדש ומרענן, הוספת אלמנטים דקורטיביים וכד', יכולה לשנות לחלוטין את מראה חלק מהרהיטים החשובים במשרד ולהקנות להם אופי חדש, כזה שלא ידמה כלל לרהיט הישן. איננו מתכוונים כמובן לצביעת כל ארונות המסמכים במשרד כמובן, אך חשבו למשל על אזורים כמו דלפק הקבלה, השולחנות במשרדים המרכזיים וכד'.

הוספת דקורציות זולות אך משמעותיות מבחינה עיצובית

לצד השיפוץ, הצביעה והשינוי של חלק מהאזורים או כולם במשרד, היינו מציעים לכם לשקול להשתמש במוצרי טקסטיל שונים כמו: וילונות, שטיחים וכד', או תמונות חדשות, תאורה וכל תוספת עיצובים לחלל שאינה עולה הרבה, אולם עושה שינוי גדול ברושם המתקבל מהחלל. צביעה מחדש של הקירות בחלל המרכזי במשרד, הוספת קרניזים ותליית נברשת מרשימה יכולה לעשות שינוי של ממש בחלל, גם אם א תשנו שום רהיט. בנוסף, הוספת טפטים שונים, שטחים או כל אלמנט שמכניס צבע לחלל, יכול לשנות את האווירה במשרד ולהפוך אותה ממשעממת לכיפית, צעירה ומעוררת. כמו כן, גם הוספת ספה מעוצבת פה ושם לא תזיק לחיזוק האווירה שאתם רוצים, שוב, אך ורק בהתאמה מלאה לתקציב שייעדתם לפרויקט.