איך יוצרים מראה יוקרתי לבית

עיצוב פנים והום סטיילינג כיום זה דבר קל מתמיד, תודות לאינספור מוצרי עזר שעומדים לרשותנו. אם רוצים ליצור מראה יוקרתי, אלה כמה נקודות מפתח שמומלץ לקחת בחשבון:  

 

פשטות

בכדי לקבל מראה יוקרתי, רצוי שלא להגזים בעושר הוויזואלי. הימור טוב, הוא להתבסס על לבן ובז' בקירות, דבר שישמש כרקע ניטרלי. זה לא אומר שהכול צריך להיות בהיר. למעשה, כאשר ה"רקע" בהיר, הצבעים הכהים יבלטו יותר. 

 

הרמוניה 

יוקרה הולכת עם טעם טוב וטעם טוב מתבטא בהרמוניה בין האלמנטים השונים. לכן כדאי לשאוף לעקביות והמשכיות בסגנון. ניתן אמנם לתת אופי מיוחד ושונה לחדרים שונים. עם זאת, בכל חדר רצוי לשמור על עקביות ובנוסף לכך, כדאי שהעיצובים השונים האלה "יתחברו" באופן זורם והגיוני. בין השאר, חשוב בהקשר זה לשים לב לחומרים בהם משתמשים. באופן טבעי, תינתן עדיפות לחומרים שמתקשרים ליוקרה, דוגמת עץ (בריהוט, ברצפה – פרקט) או מתכת במראה איכותי. 

 

הפרטים הקטנים

מראה יוקרתי בוודאי מתבטא בפרטים הקטנים. זה אומר קודם כל גימור איכותי של דברים שונים אך גם שימוש בפריטים איכותיים קטנים להשלמת התמונה. למשל, פרזול מתכת בעיצוב מיוחד להחזקת המגבות במקלחת. 

 

שינוי מהיר, הבדל גדול

לא לכל אחד יש את התקציב או הזמן, לביצוע השינוי המדויק שעליו חולמים בדירה. גם במצבים כאלה, יש מגוון דברים שניתן לשנות יחסית מהר ו/או בזול, אשר יעשו הבדל גדול. קרניזים הם אלמנט מהיר להתקנה, אשר משדרג מראה של חדר במהירות. ארונות ניתן "לשדרג" במהירות, באמצעות החלפת הידיות. הוספת מסגרת איכותית למראה גדולה או לתמונה, עשויה להפוך אותה לפריט בולט ובעל מראה יוקרתי. וילונות ועציצים, מספקים דוגמאות נוספות לדברים שניתן לרכוש מהר ובזול ובכך להשיג שינוי גדול במראה הבית. כמובן, ישנו תמיד האמצעי הקלאסי להכנסת שינוי מהיר – צבע. זה יכול להתבטא בצביעה דקורטיבית לקירות ובמיוחד ביצירת "אפקטים" בצביעה, נוסח גימור שיש או קטיפה.

 

תאורה

גופי התאורה מהווים אלמנט עיצובי בולט. בחנויות שעוסקות בכך, ניתן למצוא מבחר אדיר של דגמי גופי תאורה, בגדלים שונים ובמגוון מחירים. חלקם מעוצבים באופן יוקרתי למדי. גם האור שמופק הוא דבר שכדאי לקחת בחשבון, מבחינת עוצמה וגוון. כאן בכלל מדובר בשינוי קל למדי, שמתבטא פשוט ברכישת והחלפת מנורה. 

 

הרצפה

כדאי להשקיע מחשבה רבה בעיצוב הרצפה, מאחר שהיא תמיד בולטת מאוד ויזואלית. בתחום הריצוף יש אופציות שנראות מצוין, בעיקר המרצפות המבריקות יותר. שטיחים הם אפשרות נוספת, שעשויה לספק לרצפה מראה יוקרתי במהירות. אם שיקולי מחיר מפריעים לכם בנושא הריצוף (מדובר סך הכול בהוצאה גדולה בדרך כלל), יש אפשרויות שונות שעשויות להקל. במקום פרקט עץ יקר, ניתן למשל להתקין מרצפות גרניט פורצלן דמוי פרקט. במקום החלפת ריצוף ישן שלא נראה טוב, אפשר לשקול תהליך חידוש והברקה שלו.