איך להפוך דירה קטנה לפנינה אמיתית?

אנחנו יודעים – זה לגמרי מאתגר. כשהחלל הביתי העומד לרשותנו קטן וסמלי, יש אתגר משמעותי בעיצוב הבית. מצד אחד, אנחנו רוצים שכל הצרכים שלנו ימומשו בה מבלי להתפשר על דבר, ומצד שני, לא קשה להפוך את הבית לצפוף ומזמין פחות. מה עושים? חושבים קצת יותר, מתכננים, נעזרים ברעיונות יצירתיים (נגיד, אלו שאתם עתידים לקרוא ממש עכשיו) ויוצאים לדרך! אוהבים עיצוב פנים מודרני, חולמים על בית יפהפה אבל לא רוצים להתפשר על נוחות ורווח? הנה כמה טיפים מעולים שתוכלו ליישם בעיצוב הדירה שלכם.

  1. ותרו על נוכחותם של רהיטים מגושמים

עיצוב פנים מודרני בכלל ועיצוב פנים המתייחס לעיצוב דירות קטנות בפרט מתמקד ברהיטים קלילי משקל – יש לבחירה הזו חלק משמעותי בתחושת המרווח שתשיגו ולכן זה חשוב מאוד. העדיפו שלא לבחור ברהיטים גדולים ומגושמים, הם עשויים להפוך את החדר לעמוס יותר ולכן גם לשוות לו מראה קטן יותר. וזה לגמרי בפרטים הקטנים: מספיק שתוותרו על כורסה כבדה ותחליפו אותה לכיסא קל ונוח וזה יעשה את כל ההבדל בסלון.

  1. פנו את הדרך

נכון, זה נשמע הגיוני אבל בפועל – כשיש שטח רצפה, לרוב נתפתה להשתמש בו. המסלול הביתי שלכם צריך להיות נקי מרהיטים או פריטים עיצוביים שעלולים לחסום את המעברים בו. הטיפ הזה כמובן תלוי גם בפרישת החלל האישית שלכם, אך עדיין נסו ככל הניתן שלא לחסום את המעבר הטבעי בחלל ובמידת האפשר – פשוט לתלות לגובה פריטים שונים במקום להניחם על הרצפה.

  1. פריטים שלא בשימוש יומיומי – לאחסון

בדירה קטנה, כל פריט שמונח סתם ללא תכלית עשוי להפוך למקור בלאגן לא קטן, ולכן הטיפ הבא דורש מעט משמעת עצמית. כשהחלל העומד לרשותכם קטן, נסו תמיד להחזיר דברים למקום כשאתם מסיימים להשתמש בהם, והעדיפו לאחסן במקומות קבועים (מתחת למיטה, במחסן וכדומה) פריטים שאינם בשימוש יומיומי.

  1. השתמשו בגוונים רכים

פלטת הצבעים הנבחרת היא תמיד עניין שכדאי לחשוב עליו, בכל חלל. לצבעים שנבחר יש את הכוח לשנות את האווירה בחדר, ליצור מרחב המשדר בדיוק את המסרים העיצוביים שאנו רוצים ופשוט לגרום לנו להרגיש בבית. בדירות קטנות, העדיפו לבחור בגוונים רכים ובהירים, דוגמת גווני פסטל, שיעניקו למרחב הביתי אווירה נעימה, אינטימית ואפילו מרווחת יותר. נסו לשמור על פלטת צבעים אחידה לפחות באזורים הציבוריים של הבית, אלו שמתחברים זה עם זה, דוגמת הסלון והמטבח.