איך לשדרג את עיצוב הבית בעזרת תאורה

גוף תאורה הוא מכשיר חשמלי המכיל מנורה חשמלית המספקת תאורה. לכל גופי התאורה ישנו גוף ומנורה אחת או יותר. המנורות עשויות להיות בשקעים להחלפה קלה – או, במקרה של גופי LED מסוימים, מחוברות למקומן. לגופי תאורה עשויים להיות גם מתג לשליטה באור, מחובר לגוף המנורה או מחובר לכבל החשמל. לגופי תאורה קבועים, כמו נברשות חדר אוכל, לעיתים אין מתג על הגוף עצמו, אלא מסתמכים על מתג קיר. המתקנים הללו דורשים חיבור חשמלי למקור מתח, בדרך כלל מתח מסוג AC, אך חלקם פועלים על סוללה עבור אורות למחנאות או בגוף תאורה למקרי חירום. הם מגיעים במבחר עצום, על מנת לספק את המעטפת המדויקת לכל צרכי התאורה שלנו.

סוגי תאורה בסיסיים

חדר אחד יכול לשרת מספר מטרות. הוא יכול להיות מקום שבו אתם יכולים להירגע, לעבוד על המחשב, לעסוק באומנות ומלאכת יד, לבשל, ​​לחלוק ארוחה עם חברים ועוד הרבה יותר… זו הסיבה שגופי התאורה צריכים להתאים לתפאורה או ליישום של החדר. ישנם שלושה סוגי תאורה עיקריים:

תאורת סביבה פנימית

תאורה כללית או תאורת סביבה נועדה להאיר את החדר בשלמותו. תאורה כזאת, מספקת רמת תאורה אחידה בכל החלל ללא תלות במקורות תאורה אחרים. יתרה מכך, מטרתה להבטיח תנועה בטוחה וקלה, וכן ליצור סקירה כללית של החדר. האור הסביבתי 'קופץ' מהקירות כדי להאיר כמה שיותר מקום. גופי התאורה המתאימים לתאורת סביבה פנימית הינם:
נִברֶשֶׁת, מתקן צמוד תקרה, מתקן צמוד קיר, גופי תאורה שקועים מסורתיים ו/או תאורת לד, מנורת רצפה ומנורת שולחן.

תאורת חוץ

תאורת חוץ מותקנת לרוב על מנת להבטיח נראות ולהגביר את האבטחה מסביב למבנה. כמו כן, מומלץ להאיר את החלק החיצוני של המבנה, כניסות ומדרגות כדי להפחית ואולי להעלים את הסיכון לפציעה שיכולה להיווצר בכניסה וביציאה מהמבנה. למידע נוסף על תאורת חוץ, קרא את המאמר שלנו תאורת חוץ חסכונית, יעילה ובטוחה סוגי גופים המספקים תאורת סביבה חיצונית: זַרקוֹרים, מתקן תלייה, תאורת מוסך וחופה, פנס עמוד, תאורת קיר, מתקן שקוע המשמש במבנים תלויים.

תאורת עבודה

תאורת עבודה מאירה את העבודות או המשימות שאדם מבצע בחלל נתון. כמו קריאה, בישול, עבודה במחשב. אור בהיר יותר נדרש במוקד קטן יותר של החדר עבור משימות מסוג זה. להארה נעימה יותר, לרוב עדיף להימנע מאורות קשים או תאורה המטילה צללים מטרידים. זה גם מעשי להתקין מתג יחיד לתאורה מוקדית, ללא תלות במתג התאורה הכולל של החדר. סוגי מתקנים המספקים תאורת משימות: מתקן שקוע, גימבל כיווני או תאורה תחתונה, תאורת תליון בר דק וארון תחתון, סרט ואקסטרוזיה, מנורה ניידת או שולחן עבודה.

לעתים קרובות אנו מתחילים לעצב את תוכנית התאורה שלנו עם תאורת סביבה ואז ממשיכים לזהות את האזורים שבהם יהיה צורך בתאורה מודגשת. כאשר בוחרים את סוגי התאורה השונים שבהם תשתמשו במצבכם, עדיף בדרך כלל לעבור מהגנרית לספציפית. עם זאת, כאשר מבוצעות מספר משימות ספציפיות בחדר (חנות תכשיטים, למשל) או כאשר יש מספר נקודות להדגיש (כגון מוזיאון או גלריה לאמנות), עדיף להתחיל תוכנית תאורה עם תאורת הדגשה. לכן, חיוני לדעת את ייעודו של החדר לפני שמתחילים בפיתוח תוכנית התאורה באמצעות גופי תאורה, שיתאימו לצרכים שלכם.