איך נכנסו גגות הרעפים לחיינו?

הבנייה במדינת ישראל עברה כברת דרך מאז בניית בנייני הרכבת שנבנו פה בשנות ה-50 וה-60. יש כיום בנייה הרבה יותר מורכבת, וגם כאשר בונים בית פרטי, יש יותר אפשרויות. אחת האפשרויות המעניינות ביותר היא התקנת גג רעפים. גגות רעפים מתאימים בעיקר לבתים שנבנים ביישובים ובמושבים, והם נפלאים כדי לייצר אווירה כפרית, חמימה וביתית יותר. הרעיון להוספת גגות רעפים לבתים הגיע באמצע המאה שעברה, כאשר היישובים הקהילתיים התפתחו ואפשרו בנייה ספציפית ואישית יותר, לאוכלוסייה שהיא בורגנית יותר. לאחר מכן, התפשט הרעיון ברחבי הארץ, ולהרבה יותר מבנים, פרטיים ותעשייתיים כאחד.

בידוד ועמידות

אם בעבר חששו להתקין גגות רעפים, או שהטכנולוגיה לא הייתה מספיק איכותית, כיום יש הרבה יותר אפשרויות שהן גם יפות יותר, וגם פרקטיות יותר. גגות רעפים הפכו בשנים האחרונות לאמרה עיצובית שבאה לידי ביטוי בהרבה מאוד בתים פרטיים, ובקתות מסוגים שונים. החיסרון הבולט של גגות הרעפים בעבר היה אי היציבות שלהם, והיכולת שלהם לחמם את החדר אליו הם צמודים. עם זאת, כיום הטכנולוגיה מאפשרת לנו להתקין את גג הרעפים ולקבל רק את היתרונות שלו, כולל בידוד טמפרטורה ועמידות למשך שנים ארוכות. הדבר הכי נכון ומתבקש לעשות, הוא להתקין את גג הרעפים באמצעות אנשי מקצוע מומחים, אשר מכירים את התחום ומביאים פתרונות ספציפיים לכל צורך של מבנה, בהתאם לאקלים ולצרכים הפיזיים שנמצאים בשטח.

הטכנולוגיות המתקדמות

ישנם סוגים שונים של רעפים אשר מתאימים לסיטואציות שונות, כולל רעפי חרס מסורתיים, שמביאים רמת דיוק נמוכה, אך בידוד ברמה הגבוהה ביותר שיש. רעפים מפח באים לידי שימוש דווקא במקומות אשר זקוקים לקירוי, כמו חניות ופחות למבנים מוסדרים. הם באים בצבעים שונים ומסייעים מאוד בפן הנראות, אך הם יקרים יותר, ומייצרים די הרבה רעש כאשר יורד גשם. רעפים מבטון הם חזקים במיוחד, הם כמעט ולא סופגים לחות, ואף ניתן להזמין אותם בשלל צבעים, דבר המסייע לנראות. ישנם גם רעפי זפת, אשר רלוונטיים בעיקר למחסנים. בסופו של דבר, רעפי החרס הם האותנטיים והמרשימים ביותר, ולפיכך, גם השכיחים והפופולאריים ביותר.

אפשרויות בלתי נגמרות

האפשרויות בנוגע לרעפים הן בלתי נגמרות כיום, עם רעפים בצורות ובעיצובים שונים, אשר לוקחים את כל הלוק של הבית צעד אחד קדימה. ההתקנה של הרעפים היא נוחה יותר, מהירה יותר, ובידוד הטמפרטורות מאפשר שימוש נוח בחדר הצמוד לחלק העליון של הבית. תנאי מזג האוויר הלא פשוטים בישראל גם הם לא יכולים לרעפים החדשים והאיכותיים, והטכנולוגיות המתוחכמות שמאפשרות לגג להישאר איכותי לאורך כל ימות השנה. כל מי שמתכנן לבנות בית פרטי, או אפילו מחסן, צריך לשקול התקנת רעפים, כדי להעניק למקום לוק ייחודי יותר, ומעבר לכך, הרבה יותר אפשרויות פרקטיות מחוץ ובתוך הבית.