טיפים לעיצוב משרדים קטנים

עיצוב המשרד חשוב הן ליצירת סביבת עבודה נעימה ופורה לעובד והן לאמירה ומיתוג בפני הלקוחות והמבקרים בו. עיצוב משרדים הוא תחום ייחודי בעולם עיצוב הפנים, כאשר המודעות לעיצוב מדויק, נכון ופונקציונאלי הפכה לגבוהה במיוחד, במיוחד כאשר נדרש עיצוב משרד קטן – המהווה אתגר גדול.

עיצוב משרדים קטנים מצריך היכרות עם פתרונות אחסון, ניצול נכון של החלל, שילוב תנאי תאורה מותאמים וכלים נוספים אשר ביכולתם להפוך חלל קטן לפונקציונאלי לשימוש ומרווח לעין.

מספר טיפים בולטים לתכנון, אבזור ועיצוב של משרדים קטנים:

  • ריצוף בהיר– ריצוף בהיר יוצר תחושה של חלל גדול ומרווח יותר וחדר מואר. ניתן להתקין ריצוף אבן או פרקט, תוך התאמה לגווני הקירות וסגנון העיצוב הכללי המתוכנן. עיצוב משרד קטן אינו מומלץ באמצעות שטיחים מקיר אל קיר היוצרים תחושת דחיסות בחדר.
  • ריהוט תלוי– המרחב המצומצם הקיים במשרדים קטנים מחייב יצירה של פתרונות אחסון דקורטיביים ומתקדמים, המנצלים היטב את המקום ומשתלבים בחלל. תליה של מדפים, כוורות וחללי אחסון לא יגזול מקום מוגבל משטח המשרד ויאפשר נגישות למסמכים וציוד. חשוב להתאים את האביזרים למשרד, לא ליצור עומס בעיניים ולהעדיף פתרונות אחסון סגורים לשמירה על מראה מסודר.
  • משרד ירוק– משרד ירוק הוא משרד המצמצם באופן משמעותי את השימוש בניירת ובכך תורם תרומה משמעותית לאיכות הסביבה, וכפועל יוצא גם לעיצוב. להעדיף שימוש בתוכנות הזמנה, קבלות אלקטרוניות, פרסומי מדיה דיגיטליים ולמעשה כל צורך בהעברת מסרים באמצעות תקשורת טכנולוגית על פני ניירת. משרד ירוק זקוק להרבה פחות תיעוד בקלסרים ופתרונות תיוק אחרים, מה שחוסך במקום רב.
  • אבזור טכנולוגי– העדיפו מחשב נייד שהוא קטן ואסתטי יותר על פני מחשב נייח מסורבל, מכשיר מדפסת אלחוטית המשלבת פקס, סורק ומכונת צילום במכונה אחת על פני מספר מכשירים הפזורים במשרד.
  • תאורה טבעית– תאורה טבעית היא למעשה ניצול של אור השמש והחדרתו לחלל לצורך חיסכון אנרגטי מחד גיסא ועיצוב מרהיב מאידך גיסא. תאורה טבעית ניתן להשיג באמצעות חלונות גדולים, קיר מסך ובמקרים מסוימים על ידי מערכת זיגוג מודולרית מותאמת. תאורה טבעית יוצרת תחושה של חלל גדול ופתוח, מאפשרת עיצוב משרדים באמצעות משחקי אור וצל וחסכונית.
  • גופי תאורה– גם התאורה המתועשת חייבת להתאים למשרד ולהביא בחשבון את גודלו. נכון לבחור בגופי תאורה רחבים אך צמודים אל הקיר ולהעדיף תאורה לבנה על פני תאורה צהבהבה.
  • צמחיה מלאכותית– צמחיה מלאכותית היא צלע חשובה בתחום העיצוב, כאשר בזכות פולימריים עדינים מיוצרים כיום צמחים מרהיבים ברמת דיוק מדהימה הנאמנה למקור, ומגיעים בכלי קיבול מעוצבים ויוקרתיים בשילוב אבן חיה. מומלץ לשלב בכל משרד ובכל מרחב פריט או שניים מעולם הצמחייה המלאכותית, על מנת לייצר מרחב חמים עם אמירה ירוקה וטבעית. עיצוב משרד קטן לרוב יעדיף כלים צרים ומוארכים להעמדה בפינת החדר או בכניסה.