טעם אישי – 5 טיפים לעיצוב הסלון שלכם

הסלון הוא החדר המרכזי ברוב הבתים, הן מבחינת היקף השימוש בו והן מבחינת מה שרואים כאשר נכנסים לדירה. עיצוב הסלון הוא בין שלבי העיצוב המעניינים והמרכזיים ביותר בעיצוב דירה. רהיטים הם בין הפריטים החשובים ביותר בהקשר זה. אלה חמישה טיפים מעשיים, לעיצוב הסלון בעזרתם:  

התאמה אישית

אם משקיעים את הזמן בכך, ניתן להגיע להתאמה אישית גבוהה מאוד של עיצוב הסלון לטעמכם המיוחד. מבחינת הסגנון, חשוב לקחת בחשבון את המראה הכללי המתקבל, כך שהוא יבטא "היגיון" פנימי מסוים ועקביות. זו יכולה להיות התארגנות מחדש עם רהיטים קיימים או תכנון סלון יוקרה בהזמנה אישית. בכל מקרה, שימו לב לחומרים שאתם בוחרים (כעץ, מתכת או פלסטיק) ולהתאמת הריהוט לאלמנטים העיצוביים האחרים בסלון. בעיקר, למה שתלוי על הקירות ומה שיש על הרצפה (מרצפות, שטיחים). 

ריהוט רב שימושי

הסלון הוא בין החדרים בבית, עם השימושים המגוונים ביותר. היקף האנשים שמשתמש בו בכל זמן נתון, עשוי גם הוא להשתנות במידה רבה- לכן, יש חשיבות לגמישות בריהוט שמשלבים בו. אלה כמה רעיונות מעשיים להשגת מטרה זו: ריהוט קל להזזה (קל משקל או בעל רגליות סיליקון), שולחנות שניתן לשנות את גודלם או מערכות ריהוט מודולאריות שקונים ביחד וניתן לסדר / לחבר בצורות שונות. כמו כן, מבחינת הוזזה לעתים קרובות, נוח יותר להשתמש בריהוט קטן יחסית מאשר ריהוט גדול, כמו שולחן אוכל אחד גדול.

לאן מסתכלים?

ריהוט מכתיב אופן שימוש בחלל והופך להיות חלק מחלוקתו הפנימית. בסלון, רוב הרהיטים קשורים לאופן הישיבה – כיסאות ושולחנות. כדאי לזכור, שכיוון הישיבה משמעותי מבחינות רבות. הוא משמעותי ביחס לנוף מהחלונות וביחס לאור שנכנס מבחוץ וכן ביחס לדלת הכניסה (אולי תעדיפו שלא לשבת עם הגב לאורחים שנכנסים). מיקום הטלוויזיה מכתיב מיקום של רהיטים רבים אחרים בסלון ואם לא מתכננים אותו טוב מראש, הדבר ירחיב את המקרים, שבהם תידרש הוזזת רהיטים עבור צופים נוספים. הטלוויזיה יכולה להיות חלק מהריהוט או להיות ממוקמת מעל מזנון ארוך שצמוד לקיר.

לא חייבים לקנות 

לא חייבים תמיד לקנות ריהוט חדש, כתחליף לריהוט שהתיישן. טעם טוב לא מתיישן ואם רהיט התבלה או ניזוק, זה לא סוף הסיפור. עם קצת רצון טוב וסבלנות, ניתן לשפץ רהיטים ישנים באופן יסודי. כל הדרוש לשם כך, נמצא לרוב בהישג יד ובמחיר סביר. מה שחסר לנו אישית, הוא לרוב הידע כיצד לעשות זאת. אם יש את הזמן להשקיע בכך, ניתן למצוא את רוב התשובות, די בקלות, בחיפוש באינטרנט. מי שיעשה זאת, יגלה תחום מעניין, מהנה ומספק למדי. כך, גם תחסכו כמה שקלים.  

חובבי ה-DIY, יוכלו למצוא שפע של רעיונות מעניינים באינטרנט. דוגמה פשוטה שניתן להשתלט עליה לבד די במהירות, הוא השימוש בכריות דקורטיביות. זה הוא אלמנט עיצובי מגוון מאוד באפשרויות, הן מבחינת הכנת כריות כאלה לבד והן מבחינת אפשרויות מיקומן כחלק מהריהוט בסלון. הכריות מספקות בבת אחת, אפקט ויזואלי חזק יחסית. עוד אפשרות מעניינת ויצירתית, היא למנף את הבלאי הטבעי של הרהיט כאלמנט עיצובי ("shabby chic"). 

צבע בהיר

כעקרון כללי, כדאי להעדיף בסלון צבעים בהירים. משטחים בהירים מספקים יותר תחושת אור ומרחב זה הוא מראה מזמין, שגם מתאים לטעמם של רוב האנשים. ניתן גם לצבוע ריהוט ישן בהתאם. מצד שני, למי שהולך על מראה פחות בהיר, תסייע העובדה שמזג האוויר בישראל הוא בעיקר שטוף שמש, ברוב ימות השנה.