עיצוב דירות קטנות – חדר האמבטיה

עיצוב והלבשת בתים הוא נושא חם בשנים האחרונות, ולא סתם: אנשים מבינים יותר ויותר את חשיבות המגורים בחלל נעים, מזמין, כזה שעושה חשק להיכנס אליו בסוף יום עבודה. כאשר מדברים על עיצוב דירות קטנות הדבר משמעותי אף יותר, שכן דירה קטנה עשויה להיות מקום דחוס, חשוך ואפילו קלסטרופובי – או שהיא יכולה להיות מוארת, נעימה ומזמינה – על אף גודלה.

עיצוב דירות קטנות דורש התייחסות מיוחדת כאשר מדברים על חדר האמבטיה: זהו חדר שאנו נכנסים אליו מדי יום, ולרוב – מספר פעמים ביום. בנוסף, מעבר לעובדה שכל אחד רוצה להיכנס לחדר אמבטיה נעים, מזמין ומעוצב – כדאי שהוא גם יהיה פונקציונאלי, שימושי ומסודר בצורה יעילה.

מה כדאי לבדוק לפני שמתחילים בעיצוב חדר האמבטיה בדירה קטנה?

במידה והחלטנו לשפץ ולעצב את חדר האמבטיה בדירה קטנה, ישנם מספר דברים אשר כדאי לבדוק קודם לכן:

  1. שטח חדר האמבטיה – זה אולי נשמע ברור מאליו, אבל רובנו לא באמת יודעים מה גודל חדר האמבטיה בדירה שלנו. כדאי לבדוק מהו השטח המדויק, על מנת להתייחס לכך כאשר קובעים היכן למקם כל מיני חפצים ורהיטים בחדר. יש לזכור שבאופן טבעי, מאחר ומדובר בדירה קטנה – גם חדר האמבטיה יהיה קטן; ולכן הדיוק פה חשוב במיוחד. לא נרצה למצוא את עצמנו קונים מדפים או אפילו מתלה מגבות, ומגלים שאין לנו באמת היכן למקם אותם…
  2. פתחי אוורורעיצוב פנים לדירות קטנות דורש לעתים קרובות התאמות מיוחדות; דבר זה בא לידי ביטוי במיוחד בחדר האמבטיה, אשר לעתים קרובות לא יהיה בו חלון אלא פתח אוורור (כגון "ונטה"). יש לברר את העניין מראש, ובמידת האפשר לבצע התאמות בעיצוב. לדוגמא, כנראה שנרצה למקם את המקלחון (במידת האפשר) בסמוך לוונטה כזו, על מנת ליצור תחלופת אוויר בחדר האמבטיה ולמנוע היווצרות רטיבות ואף עובש.
  3. איש מקצוע מתאים – במידה והוחלט להיעזר באיש מקצוע כדוגמת מעצב פנים, יש לבדוק שהוא עיצב בעבר דירות קטנות, בדגש על חדרי האמבטיה. עיצוב דירות קטנות דורש כאמור התייחסת מיוחדת, שכן יש משמעות לכל רהיט, חפץ וחלון. וודאו שאתם שוכרים לעבודה איש מקצוע מתאים ובעל ניסיון.

באילו אביזרים ורהיטים כדאי להשתמש בעיצוב חדר האמבטיה בדירה קטנה?

  1. אביזרים קומפקטיים – מדפים קטנים יחסית, יחידות אחסון שנכנסות מתחת לכיור, מתלה מגבות שניתן להצמדה על דלת חדר האמבטיה – כל אלה דוגמאות לאביזרים אשר כדאי להשתמש בהם, מאחר ואינם תופסים הרבה מקום בחלל הקטן ממילא.
  2. רהיטים ואביזרים מחומרים עמידים – בחדר האמבטיה תמיד יש להשתמש בחומרים העמידים למים, רטיבות וכדומה – אך בחדר אמבטיה קטן אפילו עוד יותר. בחרו רהיטים ואביזרים חומרים כגון פלסטיק, ציפוי פורמייקה (אפשרי דמוי עץ) וכדומה – כאלה שיחזיקו מעמד לאורך זמן ולא יישחקו.