עיצוב משרדים – מה צריך לבדוק לפני שמתחילים בתהליך?

רבים מאיתנו מגיעים למשרד כלשהו באופן חד פעמי או קבוע: בין אם אנחנו לקוחות המגיעים לפגישה, עובדים שמשרד הוא מקום העבודה העיקרי שלהם או בעלי עסק ונותני שירותים. באופן טבעי, כאשר אדם מבלה שעות רבות ביום או מגיעה לפגישה קצרה במשרד – הוא מצפה שהחלל יהיה נוח ונעים, ושיהיה מסודר בצורה יעילה ואפקטיבית.

מסיבה זו, רבים מבעלי העסקים ונותני השירותים הפועלים מתוך משרד – מחליטים להתחיל בתהליך של עיצוב משרדים, אשר יעניק למקום אווירה נעימה ויגרום לשוהים בו הרגשה טובה.

כאשר יוצרים אווירה כזו, הדבר מוביל למספר תוצאות אשר מהוות יתרון משמעותי עבור העסק:

  • לקוחות המגיעים לפגישה מרגישים בנוח, והדבר גורם להם לרצות לחזור שוב ולהשתמש בשירות שהעסק מציע.
  • העובדים במשרד כזה יפיקו יותר תועלת מעבודתם, בזכות הסביבה המסודרת והנעימה; מחקרים מראים כי מקום עבודה נעים, מאורגן ואפילו מעוצב – מאפשר לעובדים להיות יצירתיים יותר והופך את תפוקת העבודה לגבוהה יותר.

אך טרם התחלת התהליך של עיצוב פנים למשרדים יש לבדוק היטב היכן, כיצד ואפילו מתי כדאי להתחיל. יש לקחת בחשבון כי התהליך עשוי לקחת זמן, ומסיבה זו רצוי לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר וכן להתכונן להוצאה כספית רלוונטית – על מנת לא להיות מופתעים לאחר מכן.

מה כדאי לבדוק לפני שמתחילים תהליך של עיצוב משרדים?

  • אנשי מקצוע – ראשית, מומלץ להיעזר בבעל מקצוע הרלוונטי לעניין, למשל:
    • מעצב פנים – אדם אשר למד את הנושא באופן מסודר, ויידע לעצב את חלל המשרד בצורה הכי יעילה ומאורגנת
    • הנדסאי אדריכלות – אשר יכול לתכנן את החלל וגם להתייחס למרכיבים השונים כגון אינסטלציה, תאורה, מיזוג אוויר וכדומה
  • אורך התהליך – יש לקחת בחשבון את משך התהליך הצפוי. אנשי מקצוע רציניים יוכלו לתת לכם הערכה של הזמן הצפוי לתהליך השיפוץ והעיצוב, אך יש לקחת בחשבון שכמעט תמיד – הזמן המשוער יתארך. זה חשוב במיוחד אם הנכם בעלי עסק, שכן יכול להיות שבחלק מהזמן – המשרד יהיה מנוטרל ולא תוכלו לקיים בו פעילות עסקית, בשל השיפוץ והעיצוב.
  • היתכנות כלכלית – בדקו היטב, ומראש, כמה צפוי לעלות לכם תהליך עיצוב משרדים. גם פה, קחו בחשבון כי לעתים קרובות ישנן הוצאות בלתי צפויות, ועל מנת לא להיות מופתעים או להוציא סכומים גבוהים יותר משתכננתם – חשוב לזכור זאת ולהיערך בהתאם.
  • עיצוב רלוונטי – לעתים, בעלי עסקים ונותני שירותים הפועלים מתוך משרדים מעוניינים בעיצוב מסוים למשרד שלהם. עם זאת, קחו בחשבון שעיצוב הפנים והנראות הכללית של המשרד – צריכה להתאים לשירות אותו אתם מעניקים או לעסק שלכם. למשל: במידה ומדובר במשרד רואה חשבון או עורך דין, מומלץ לבחור בעיצוב פנים ונראות רצינית, כזו המשדרת יוקרה ובגרות. לחלופין, אם הינכם מטפלים העובדים עם תינוקות וילדים (לדוגמא – קליניקה של רופא), תרצו שהמשרד שלכם ייראה חמים יותר, עם אביזרים ואפילו אזורי משחק המותאמים לילדים וגם להוריהם.