הטיפים שישדרגו לכם את הגינה הביתית

תמיד תהיתם מה הופך גינה למהממת באמת? לפעמים הפתרון לגמרי פשוט, הרבה יותר ממה שנדמה: פשוט מקשטים אותה יפה, מוסיפים פרגולה או ספסל ונדנדה נוחים, נפטרים מעשבים שוטים, מוסיפים כמה צמחים עונתיים ונהנים מגינה יפה הרבה יותר!

הטיפים האלו נהדרים, אבל איך מבצעים אותם בפועל? למה חשוב לשים לב ועל מה אסור לוותר? הנה הדרך לגינה ביתית נהדרת באמת.

הגדירו את גבולות הגינה

כשהדשא מתערבב עם שורת הצמחים האחרונה ששתלתם או כשאתם בונים פרגולה מעץ אבל מגלים כעבור זמן שהיא מכוסה עשבים שוטים, זה עשוי לגרום לגינה כולה להיראות מבולגנת למדי. מה עושים? מגדירים! כל גינה טובה זקוקה לכמה גבולות שיעזרו לה להבין להיכן כדאי לה להתפשט, והיכן מוטב לה להיעצר.

גבול מוגדר יכול להיעשות באמצעים מלאכותיים, דוגמת קורות עץ, שורות לבנים, קירות אבן או חלוקה דקורטיבית אחרת, או פשוט באמצעות שתילת צמחיה רב עונתית בקווים מוגדרים שתתחום את גבולות הגינה.

לא משנה באיזו דרך תבחרו, סביר להניח שתידרשו לתחזוקה שוטפת של המבנה החדש, וודאי אם מדובר בצמחיה טבעית.

לפני שאתם קובעים את הגבולות החדשים, השתמשו בכף כדי ליצור תעלה קטנה לאורך האזור שייתחם, ונקו את האדמה והעשבים מהאזור. ודאו שהשוליים שבחרתם מונחים בערך 3-5 ס"מ מעל פני האדמה, כך שהשוליים החדשים ימנעו מהעשבים השוטים והדשא להתפשט מעבר לגדר. לאחר ההתקנה, מלאו את האזור באדמה כדי לאבטח את השוליים ולהבטיח שיעמדו בתלאות שמזמנות להם חיי הגינה.

הגינה היא המוקד

כדי שהגינה שלכם תהיה יפה ומושקעת באמת, חשוב להתייחס אליה כמוקד עיצובי לכל דבר. מה זה אומר? הוסיפו נקודות שמושכות את העין לכיוונן, דוגמת צמחים בולטים או פריטים דקורטיביים מעניינים המתאימים לגינה, וכך באופן טבעי תפנו את תשומת הלב מאזורים פונקציונליים יותר של הגינה, דוגמת מחסן הציוד.

עצים קטנים או שיחים מעניינים מהווים זירה עיצובית מרכזית, כיוון שהם גדלים מספיק כדי להיות דומיננטיים. גם יצירות אמנות עשויות אבן, חרס או מזרקת מים יפהפייה יכולות להיות פתרון נפלא ליצירת מוקד עיצובי בחלל.

פרחי העונה וצמחים רב עונתיים

גינה נאה היא גינה מתוחזקת, ובאופן טבעי – גינה מתוחזקת היא גינה שיש בה מגוון סוגי צמחים ופרחים המשמשים יחד בהרמוניה. לכן, אחד הטיפים הכי חשובים שנוכל לתת כדי לשדרג את הגינה הביתית היא פשוט להשקיע בלמידה ויישום של התנאים להם זקוק כל צמח, ולהבין מה יעבוד הכי טוב בגינה שלכם.

אם הגינה שלכם דרומית ושטופת שמש כמעט בכל שעות היום, חשוב לבחור צמחים שמתאימים לתנאים הללו. אם יש לכם שטח רחב מאוד ואתם רוצים להשקיע בצמחים שיישארו איתכם לאורך זמן, שתלו עצים צעירים שיגדלו לאורך השנים (אין לכם מושג כמה זה מספק!). כך או כך, כדי לשמור על סביבה מעניינת בכל ימות השנה, השקיעו גם בצמחים רב עונתיים וגם בצמחים עונתיים.