טיפים לעיצוב מטבחים שאתם חייבים להכיר

מבישולים לקראת ארוחת שישי ועד הכנה של נשנוש לילי לאחר שהילדים הלכו לישון המטבח מהווה הלב הפועם של הבית הישראלי. ככזה יש חשיבות עצומה לעיצוב נכון שלו , על מנת שהוא יוכל לשמש את כלל בני המשפחה לשנים רבות. להלן רשימה של מספר טיפים שיכולים לסייע לכם לעצב את המטבע המושלם עבורכם.

להרגיע עם הצבע

נוכח מגוון האפשריות השונות שקיימות היום יש לעיתים נטייה להתפרע עם הצבעים וטקסטורות של מטבחים וביחוד עם ארונות המטבח והשיש. חשוב לזכור כי כמטבח כבר כולל עשרות כלים ומכשירים חשמליים שונים אשר הופכים אותו לחלל הכי צבעוני בבית ועל כן נכון יותר לבחור צבעים קלסיים ורגועים בכל הנוגע לפרטי הנגרות והשיש. אנחנו מעוניינים במטבח שיכול לשמש אותנו לאורך שנים ולא כזה שיתאים לטרנד רגעי.

מעברים

בעת תכנון מטבח חשוב לשמור על מעברים רחבים בין האי במרכז המטבח לבין שאר חלקי המטבח. בסופו של יום מדובר בחלל עבודה ועל כן אנחנו רוצים לאפשר תנועה פשוטה וקלה של כל בני הבית בתוך חלל המטבח, ביחוד אם יותר מבן אדם אחד עובד המטבח באותו הזמן או צריך רק משהו קטן מן המקרר. ככל בין אם אתה מעמיד סירים לשבת או אופה קינוח מושחת חשוב שהמטבח יוכל להכיל יותר מפעילות אחת כל פעם.

פינת קפה

על מנת להימנע מקונפליקטים בתוך המטבח חשוב ליצר מרחבים יעודים לפעולות שונות. אחד מן הפעולות קונפליקטים הנפוצים במטבח הוא בין אלו המבשלים במטבח לבין אלו שרק רוצים להכין לעצמם קפה (או ויטמינציק). הקצאה של פינה ייעודית  בתוך המטבח בו ניתן יהיה להכין שתייה חמה וקרה יכולה למנוע קונפליקטים מיותרים בין דיירי הבית.

אזור נחיתה ומשטח עבודה

כולם מודעים לצורך בתכנון משטח עבודה מספק עבור עבודות המטבח (זאת כמובן בהתאם לצורך שלכם) אולם לעיתים רחוקות חושבים על צורך להקצות אזור שישמש להנחת המוצרים הנחוצים לבישול או לאפייה. לדוגמא ניתן להקצות ליד הכיריים ובקרבה למקרר אזור בו ניתן להניח בנוחות את כלל המוצרים הנדרשים לנו לצורך הכנת ארוחת הערב.

תאורה למטבח

בדומה למקומות אחרים בבית גם במטבח תאורה מהווה חלק חשוב מן העיצוב של המטבח. בהקשר זה חשוב להקפיד על גם על תאורה היקפית של המטבח אבל גם על תאורת נקודתית (תאורת משימה במינוח המקצועית) במקומות אסטרטגים במטבח בהם אנחנו עובדים במטבח דוגמת משטח העובדה העיקרי.

מגירות על פני ארונות

על אף שמדובר במידה מסוימת בהעדפה אישית, מגירות מאפשרות הרבה פעמים נגישות טובה יותר למוצרים ומאפשרת לנו לסקור יותר בקלות מה יש ומה אין אצלנו במטבח. לאחר יום עבודה ארוך הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להתחיל לחטט באחורי הארונות שלנו בחיפוש אחר אורז מלא שקנינו ואנחנו לא מצליחים למצוא או אחר אבקת אפיה לעוגה שאנחנו צריכים לאפות ליום הולדת של אחד מן הילדים בגן. העדפה של מגירות על פני ארונות יכולה בהחלט להפוך מלאכה זו לפשוטה יותר.