עובדים מהבית? כך תעצבו לכם משרד נוח ופונקציונלי

בשנים האחרונות, יותר ויותר מקומות עבודה מאפשרים לעובדים להישאר בביתם בחלק מן השבוע (או אפילו בכולו) ולעבוד מהבית. גם עצמאיים אשר להם עסק בבעלותם – יכולים לתפעל אותו מהספה או משולחן האוכל במטבח, מבלי צורך לקום בכל בוקר ולנסוע למקום אחר על מנת לעבוד. לעבודה מהבית יתרונות רבים, אך  היא עלולה להתנגש בחיי היומיום ו-"לגלוש" גם לשעות הפנאי. לעתים קרובות, אדם העובד מהבית יתקשה לעשות הפרדה בין שעות העבודה (שאינן תמיד מוגדרות) לבין מטלות הבית והקדשת זמן למשפחה. לכן, במידת האפשר – כדאי לחשוב על עיצוב חלל נפרד, אשר יהווה בעצם את המשרד הביתי ממנו ניתן יהיה לעבוד בנוחות ובקלות.

עיצוב משרדים הינו תחום חם בעולם העיצוב, מאחר וכל משרד המעסיק עובדים ומשרת לקוחות – צריך להיראות טוב ולהשרות תחושה נעימה בקרב מבקריו. עיצוב המשרד משמעותי ליעילות העובדים בו ולתפוקה שלהם, וכן למבקרים ומקבלי השירות. עיצוב פנים למשרדים הינו חלק בלתי נפרד מהצלחת המקום, שכן משרד מעוצב ונעים – גורם ללקוחות לחזור אליו. עניין זה רלוונטי באותה מידה גם למשרד הביתי: בין אם רק בעל העסק עובד בו, ובין אם מגיעים לקוחות ומבקרים – על המשרד להיות נעים, נוח ומזמין לעבודה.

כאשר מדברים על עיצוב פנים למשרדים, פעמים רבות המחשבה הראשונה שעולה היא שיש צורך בחלל גדול ובהשקעת סכומי כסף גדולים. אתם יכולים להיעזר באיש מקצוע לצורך עיצוב ותכנון ראשוני של המשרד הביתי שלכם, ולקנות פריטים שאינם בהכרח יקרים אך מעוצבים בטוב טעם ומוסיפים לאווירה הכללית של המשרד.

 

צעדים ראשונים לעיצוב המשרד הביתי שלכם:

 

  1. בחרו את החדר או החלל המתאימים לכך. אתם ממש לא חייבים להקדיש חדר נפרד במידה ואין לכם; גם קיר באחד החדרים, אליו תצמידו שולחן כתיבה – יכול להוות משרד נוח. עם זאת, כדאי לנסות ליצור הפרדה מלאכותית בין השולחן לשאר החדר – במידת האפשר.

  2. עיצוב משרד ביתי כולל התחשבות במרכיבים כמו גודל וקהל יעד; גם במשרד הביתי שלכם – תרצו לוודא שהמשרד תואם את סביבת הבית מבחינה עיצובית, וכן לקחת בחשבון כי במידה ומגיעים אליכם לקוחות – ייתכן מאוד כי הם יראו חלקים נוספים בבית שלכם. לכן, נסו לחשוב היטב היכן למקם את המשרד הביתי שלכם, ובאילו צבעים, רהיטים ותאורה תרצו להשתמש בעת עיצובו.

 

מאחר ואתם אלה שתעבדו במשרד, עליו להתאים לצרכיכם בצורה מושלמת. בניגוד למשרדים המעסיקים עובדים רבים, במשרד ביתי יש לכם את ההזדמנות לעצב את המשרד בדיוק איך שתרצו. עיצוב פנים למשרדים הוא תחום רחב אמנם ודורש תקציב וזמן, אך כאשר אתם מעצבים לעצמכם את המשרד – תוכלו להתנהל כפי שתרצו, גם עם תקציב מוגבל.  תוכלו לבחור באילו רהיטים ואביזרים להשתמש, מהם פתרונות האחסון המועדפים עליכם ואיך בדיוק ייראה שולחן העבודה שלכם.