חלוקה נכונה של חלל המטבח

חלוקה נכונה של חלל המטבח

אחד האתגרים האדריכליים הגדולים ביותר הוא אזור המטבח. מצד אחד, מדובר באזור שחייב להיות פונקציונאלי מאוד, אך מנגד, הוא חייב לייצר הרבה מאוד מקום אחסון, וגם שהות של הרבה מאוד אנשים. המטבחים כיום הם החלק המרכזי של הבית, ולבטח אלו שכוללים בתוכם גם שולחן אוכל או דלפק. הצורך בחלוקת נכונה של חלל המטבח הוא גדול, על מנת שהוא יוכל להכיל את האנשים, הציוד והספייס שצריך כדי לבשל בצורה נוחה. הרבה מאוד אנשים משתמשים כיום במעצבים ובאנשי מקצוע כדי לעצב בצורה הכי נכונה את המטבח שלהם, בין אם מדובר בבית חדש, או בשיפוץ של בית ישן.

מקום להכל

הדבר הכי חשוב במטבח הוא המקום. הרבה מטבחים לא מצליחים להכיל את כל הציוד של אנשים, ואין בהם מספיק מקום כדי לעבוד. צריך לזכור שבכל שיש כיום יש גם מתקן מים, גם מתקן ייבוש, גם מכונת קפה, ואפילו טוסטר, נינג'ה וסט סכינים. לצד כל אלו, חייבים לייצר גם מקום לחתוך, לתבל, לטגן ולבשל, ולכן, האתגר הוא עצום. אחד הפתרונות הנפוצים כיום הוא יצירת אי באמצע המטבח. האי, בראש ובראשונה, מאפשר או אזור אחסון, שכן מתחתיו יש ארונות. מעבר לכך, הוא יוצר מראה מעניין, לצד אזור ייעודי לבישול. יש אנשים שמבשלים על האי עצמו, ואחרים רק משתמשים בו למקום אחסון וישיבה, ומבשלים על השיש עצמו.

לייצר הפרדה או להאריך את הסלון

תיחום של המטבח הוא מאוד חשוב. יש הרבה בתים שבנויים כיום כך, שהמטבח מהווה את הגב של הסלון. לא כולם אוהבים זאת, ולכן חשוב לייצר הפרדה. בין אם מדובר בהארכת השיש ליצירת תיחום, או בהצבת שולחן האוכל כך שתיווצר הפרדה חשובה. עם זאת, יש אנשים שחושבים שהארכת הבית באמצעות חיבור הסלון והמטבח זה דבר יפה. גם כאן, חשוב לדעת לעשות זאת בצורה נכונה, אסתטית ובעיקר פרקטית. יש הרבה דרכים לעשות זאת, אך כדי להצליח, יש להתייעץ אם אנשי מקצוע ומעצבי פנים, שיידעו לנצל את השטח בצורה מרבית ולתת ללקוח את המענה הטוב ביותר.

הטיפים הקטנים שעושים את ההבדל

אלמנטים חשובים נוספים צריכים לכלול קרבה של אזור העבודה לאזור הבישול, גישה נוחה לפח הזבל, מקום רב לייבוש וקרבה של אזור הייבוש למדיח הכלים, מקום מספק לפתיחת המקרר עד הסוף, גישה נוחה לאזור התנור ומקום מספק להנחת כל כלי הניקיון ליד הכיור עצמו. יש הרבה טיפים קטנים שעושים את ההבדל והם כאלו שיכולים להגיע רק מאנשי מקצוע שמתעסקים בנושא באופן ייעודי. אפשר לנצל כל סנטימטר במטבח באופן מושלם, ולייצר את אזור ישיבה, עבודה ואכילה שמשתלב בצורה מושלמת בצרכים של הלקוחות. מטבח מושלם הוא חלק בלתי נפרד מבית איכותי, ויש לחתור ולהיות אקטיביים כדי להשיג את המטבח הטוב ביותר שיש בהיצע.